Forumindex www.estt.se
Söderslätts Flygklubbs Anslagstavla

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

vilken kamera

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Robban

Registreringsdatum: 09 maj 2007

InläggPostat: fre jun 25, 2010 12:13 pm    Rubrik: vilken kamera Svara med citat

någon som har ett tips på en bra kamera för ha på flyguppvisningar,har kollat på olika digitalkameror med bra som (26x) men står lite o klurar på att man kanske istället ska satsa på en systemkamera.

något tips???

Glad midsommar på er!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger Skype Name
viggo

Registreringsdatum: 01 maj 2006

InläggPostat: fre jun 25, 2010 6:24 pm    Rubrik: Svara med citat

Vad menar du? video eller stillbild?
Är det video kan jag varmt rekommendera Panasonic SDR-H80 70 x OPTSKT zomm!!!! och OPTISK bildsatbilisator. Jag köpte denna plus en Canon HD kamera
SDR-H80 är en hybrid-videokamera som kan spela in antingen på den inbyggda hårddisken på 60GB eller på SD/SDHC-minneskort. Förutom den stora hårddisken är modellen utrustad med 70x optisk zoom och avancerad optisk bildstabilisering som känner av och kompenserar för handrörelser hela 4 000 gånger per sekund.
Billig är den också men har inte HD filmning vilket faktiskt är bra ur redigeringssynpunkt. Man klarar sig en en normaldator.
Canonen som jag köpte kostar 15000 men är större, tyngre och endast 12ggr zoom. Datorn och grafikkortet klarade inte av att redigera. Har köpt! 3 olika program men tyvärr. Här skall till RIKTIGA grejer. Men på Panasonicen är det inge problem.
Stillbild- här finns mycket. En BRA kompaktare är Panasonic Lumix DMC-TZ10 - GPS-kameran och Canon PowerShot SX20 IS

En bra handlare är dessutom Cyberfoto. lite dyrare MEN när man pratar med dem så KAN de sina saker! Handla av strykjärnförsäljare på El-genanten som skall kränga även kameror och tvättmaskinen håller jag inte mycket för.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Robban

InläggPostat: lör jun 26, 2010 1:01 pm    Rubrik: Svara med citat

hade mest tänkt stillbild och mellan 4-6 tusen kronorsklassen..
hittade en Nikon Coolpix P100 med 26x zoom som verkar intressant men det är dock en dig.kamera och då kanske med en fördröjning mellan skärpinställning till att man tar fotot....funkar ju inte vi flygfotografering.
Så det är då en systemkamera blir intressant,den tar ju fotot så fort du trycker på knappen...inga fördröjningar eller etc
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger Skype Name
Tomas D

Registreringsdatum: 22 oktober 2006

InläggPostat: lör jun 26, 2010 5:46 pm    Rubrik: Svara med citat

Förra sommaren gick jag och funderade på denna kamera
CANON EOS 500D En systemkamera med videoinspelning.
Priset då var betydligt högre så det blev en Conon EOS 1000 D i stället.
I dag hade jag defenitivt köpt EOS 500D då priet sjunkigt .....
Mvh Tomas
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger Skype Name
Robban

InläggPostat: tis jun 29, 2010 6:35 pm    Rubrik: Svara med citat

e du nöjder med 1000D? tittar lite runt på en sån...ligger ju rätt i pris..
Till överst på sidan
Jonas

Registreringsdatum: 26 juni 2006

InläggPostat: tis jun 29, 2010 6:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag har en Canon 350D till salu om någon är intresserad. Köptes ny 2008 och har använts sparsamt. Kartong, manualer och standardtillbehör medföljer, liksom kit-objektiv (18-55) och ett extra batteri (ej original).

Kan släppa den för 2000:- vid snabb affär.

Ring el maila.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet