Forumindex www.estt.se
Söderslätts Flygklubbs Anslagstavla

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Allmän anrop, Fly in dag på ESTT

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
samircolt

Registreringsdatum: 07 februari 2008

InläggPostat: ons aug 12, 2009 12:12 pm    Rubrik: Allmän anrop, Fly in dag på ESTT Svara med citat

Arrow

Hej alla piloter
Som ni vet, Malmö festivalen är snart igång, exakt fredag 14 augusti.
Jag uppmanar alla klubbs medlemmar att besöka Malmö festivalen minst en gång och vara mycket uppmärksamma på alla matställen och alla sorts mat som finns där, prova gärna olika sorter.
Orsaken är att vi måste hitta en matsort som passar för FLY IN dagar för Söderslätts flygfält.
ESTT måste ha en egen FLY IN dag varje vecka med mycket intressant matsort som gör att alla piloter i hela Sverige ska planera varje vecka för att besöka ESTT just den här dagen.
Hässleholm, Höganäs och Landskrona har redan en fly in dag.
Jag har ett förslag redan men vi vill ha mer intressanta förslag.

- Fish and Chips med kall drika och kaffe, jag har varit i England i ett år och ätit fish and chips varanan dag, mycket go och nyttigt, jag kan göra det med hjälp av Greg.

- Vad sägs om slice pizza med mjukglass och kaffe? (typ IKEA sortiment-botten våning)

Senast ändrad av samircolt den ons aug 12, 2009 1:36 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Sten Johnson

Registreringsdatum: 03 juli 2006

InläggPostat: ons aug 12, 2009 1:11 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej alla! Jag har ett förslag "Kolbollar". Tyvärr finns det inte att smaka på festivalen. Vad är då kolbollar? En mycket enkel och god, närande maträtt som bl.a. Norrländska skogshuggare tillagade ute i naturen. Nämnas kan att Nordstatsarméns soldater livnärde sig på en liknande maträtt under Amerikanska inbördeskriget. Ibland använde de endast en spade som stekpanna. Om någon talar om för mig när grillen är igång, så skall jag servera smakprov på denna rätt. Man kan närmast likna det vid en slags fläskpannkaka, men är mycket enklare att tillaga och faktiskt godare. Egentligen skall man ha en gammal sotig plåtstekpanna och en öppen eld för att det skall bli riktigt gott, men jag tror att en grill är ok. Har någon en enkel plåtpanna, så ta gärna ned den till klubben.

Hälsningar Sten
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet